Jan Brink och Björsells Briar 899



Läste i HD idag om Brink och Briar. Vann SM i Helsingborg för 7 gången, bättre samspelt par finns nog inte enligt mig. Nu har dom iaf inte många tävlingar framför, bara globen, scandinavium och sista stora tävlingen är Las Vegas i April! Jag tycker själv det är sorgligt för dom betyder väldigt mycket för mig, liksom den brinnande lågan inom dressyren. När man ser Brink och Briar ser det lekande lätt ut, det ser ut som dom svävar på rosa små moln. Det är verkligen så dressyr ska vara. Det är svårt, det är tufft och framför allt är det så mycket som ska stämma, men det ska verkligen se lekande lätt ut!
            


Men dom har ju verkligen tagit allt som går att ta. Briar om någon förtjänar lite pansion nu :) Men han får gärna fortsätta att ge fina avkommer som kommer komma lika långt som han. Om jag en gång i tiden har råd och han fortfarande lever så ska jag hitta ett fint sto och skaffa mig en egen avkomma att utbilda låångt i dressyr. Hihi, vilken dröm va? I could only wish i think...


Simple the best!!

 
Hey Gorgeous!


Jag vet väl egentligen inte vad meningen med detta inlägget var men jag vill nog hylla dessa två hjältar! För det är vad dom är för mig. Man kan endast sitta och dreggla när man ser dom på tv, in real life. Jag ångrar mig att jag inte såg dom inne i Helsingborg igår. Kan tänka mig att the feel was pretty great! Brink är mitt mål, Brink är min före bild och jag ska kämpa så jag kan komma i närheten av hans kunskap. Jag är ju lite på vägen iaf ;)

     


*dregel dregel*


True love will come to an' end.


Tack för att ni visade världen vad äkta dressyr innebär.
Det är inte bara att sitta och åka häst, inte bara att lulla runder på banan.
Det är ett bra samspel mellan häst och ryttare. Det ska se lätt ut men damn vad svårt det kan vara att få till så att allt stämmer!

Nu ska jag byta om och sticka till stallet! Hoppning ikväll, ingen dressyr här inte. Haha, men det bevisa jag väl att jag kunde i lördags iaf! Trevlig kväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0